A szeretet vallása
régebbi lehet mint gondolnánk
Az első jel! Egy darab egyenes vonal! Olyan mint egy ösvény. Kövessük hát, s meglátjuk tényleg olyan e az egész mint egy útikönyv az élet nevű túrához? Mert a szer ha figyelünk rá, őseink szerint ott van minden dologban ami körülvesz minket. Az egész világot áthatja és értelmezi. Figyelemreméltó, hogy szerepe ugyan az mint a szattvá-nak a Védikus feljegyzésekben. Hiszen lehet akár gyógyszer, élelmiszer, rendszer, vagy szerelem, de mindig a természetes rendhez, az életet adáshoz, a teremtéshez vezet minket.
A mértékadó, iránymutató voltát bizonyítja az, hogy azokat a papírokat, amiken az emberek biztosítják egymást arról, hogy betartják ígéreteiket, tehát rendben szervezetten, a szer szerint fognak eljárni, a mai napig szerződésnek hívják. Fontosságát bizonyítja az is, hogy a szerződésszegés a mai napig a legcsúnyább dolgok közé tartozik. Ékes bizonyítéka, hogy őseinknek a szer mennyire fontos volt az, hogy honfoglaló eleink, a legendás vérszerződést is az akkor még Szernek hívott településen kötötték meg. (Ezt a települést, ma Ópusztaszernek hívják.) És ha majd a végére értünk ennek a fejezetnek, akkor belátjuk majd, hogy a mi életünk is egy szerződés szerint zajlik. Amit ha figyelembe veszünk, ha nem, akkor is a szer törvényei szerint kell élnünk és ha nem tartjuk be a szer intelmeit, mértékadását, akkor azért járunk pórul, mert szó szerint szerződésszegők vagyunk.
A szer alaptulajdonságaira következtethetünk az egy-szerű, ész-szerű kifejezésekből is, melyek segíthetik az alkotóembereket is, akiket szintén nem véletlenül nevezünk magyarul szerzőnek. Ez a szó nyilvánvalóan utal arra, hogy ők is a szer kegyelméből jutnak hozzá ahhoz az esszenciához, amiből a szerzeményeiket létrehozzák. És ha figyelembe vesszük azt, hogy a szer a magyarban a hatványozás, azaz a többszörözés, sokszorozás szava is láthatjuk, hogy a szerző sem más mint teremtő sokszorozó! Szó szerint szerező!
Az útmutatás szerint így a szer nem más, mint valamiféle mindenben jelen levő nagyszerű csodaszer, ami folyamatosan teremti, hatványozza, szerezi a világot. Egyértelmű hát, hogy a vele való viszony az, ami mint egy szerződés, mindent meghatároz az életünkben.
Ezen kívül láthatjuk, hogyha valaki olyan dolgot alkot ami szinte természetfeletti gyógyulásokat eredményez, azt mindjárt csodaszernek nevezzük. Ha valaki pedig rendkívüli, csodás dolgokat tesz, arra azt mondjuk, hogy nagyszerű. Vagy azt, hogy szer felett csodás. Így nyilvánvaló, hogy a szer volt az ősöknél az Isteni minőség, minden élet értelmezője, az isteni teremtőerő. Minden élet atyja. A mindenek felett álló, ami a szeretet formájában szer ami etet, mint azt a Védák is alátámasztják a hármas világ alaptulajdonsága. A földön valaha feltételezhetően létezett egyetemes tanhoz való kapcsolódását mi sem mutatja jobban mint az, hogy a világ vallásainak a nagy részében még mindig a szereteten keresztül kapcsolódhatunk az Istenség legfelsőbb személyiségéhez. A szeretet, az, az éltető energia, ami élővé, élhetővé teszi az életet. Legelemibb megnyilvánulási formája a szer-elem, ami maga az életet adó szer, az érz-elemek legnemesebbike.
Hiszen a szerelem beteljesülésén keresztül, ő az őshatványozó, az élet és világsokszorozó, szerező, szorozó, szöröző, ami maga az ősteni akarat, a megnyilvánulás ős oka.
A szer az isteni szikra, a világteremtő impulzus. Az a szer, ami a megnyilvánulás előtti őstenből, belé plántálódott, mint egy isteni szikraként minden teremtménybe, ha így jobban tetszik megnyilvánulásba. Így értelmezve azt, hogy minden belőle származik. Erre utal rovásírásunkban a szer fogalomjele is, ami mint már tudjuk a régi írásunk sz betűjele. És ami egyben a szer és többek között a szár fogalomjele. Hiszen ahogy a szavainknak van réteges jelentése, úgy a fogalomértékeknél is fennáll ez a réteges jelentésekből álló rendszer. Itt a következő réteg a szár, ami a növények tartópillére, az életfa szimbólum törzse, és ezen keresztül szimbolikusan az egész világot átható szeretet tartópillére. És mint láthatjuk és nyilvánvaló, az ős egység fogalomjele, ami áthat mindent ebben a világban. A létezésnek értelmet adó, a világ logikus rendjét biztosító szerezet, (ami ma már a nyelvújításnak köszönhetően inkább szervezet,) ami megszerkeszti és értelmet ad az életünknek, és amihez a szereteten keresztül lehet kapcsolódni, hiszen ezen keresztül etet minket halandókat.
Az inkvizítorok és térítők, pedig bárhogyan is szerettek volna eltüntetni mindent ami a régi pogány vallásunkra utal, itt az istentiszteletet a mai napig szertartásnak hívják, azokat az embereket pedig akik isten tiszteletének szentelik az életüket szerzetesnek nevezik. Ebből nyilvánvalóan következik, hogy a szeretet vallása jóval régebbi lehet mint gondolnánk, s ez egyben magyarázat arra, hogy őseink miért is fogadták be aránylag könnyen a keresztény térítőket. Akik sajnos miután nyeregben érezték magukat, messze nem voltak olyan toleránsak mint őseink, akik nyílt szívvel, a szer intelmei szerint befogadták őket.
De ez már egy másik történet...
Folytatjuk...